REGULAMIN SKLEPU
INTERNETOWEGO
WWW.MEMBRANARAPGRA.PL
SPIS TREŚCI
§ 1 POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§ 2 ŚWIADCZENIE
USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§ 3 ZAWARCIA
UMOWY SPRZEDAŻY
§ 4 PŁATNOŚĆ,
DOSTAWA, ODBIÓR TOWARÓW
§ 5 DANE OSOBOWE
§ 6 REKLAMACJE
§ 7 ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
§ 8 INFORMACJE
DODATKOWE
§1 POSTANOWIENIA
OGÓLNE:
1.1. NINIEJSZY
REGULAMIN (ZWANY DALEJ „REGULAMINEM") OKREŚLA ZASADY KORZYSTANIA PRZEZ
KLIENTÓW ZE SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.MEMBRANARAPGRA.PL I W SZCZEGÓLNOŚCI
REGULUJE:
WARUNKI
ZAWIERANIA I WYKONYWANIA UMÓW SPRZEDAŻY;
WARUNKI
ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ;
ZASADY
KORZYSTANIA PRZEZ KONSUMENTÓW Z PRAWA DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY BEZ PODANIA
PRZYCZYNY;
ZASADY I TRYB
POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO.
1.2. DEFINICJA
POJĘĆ UŻYTYCH W REGULAMINIE:
SKLEP
INTERNETOWY– SKLEP INTERNETOWY DZIAŁAJĄCY POD ADRESEM WWW.MEMBRANARAPGRA.PL
USŁUGODAWCA,
SPRZEDAWCA, ADMINISTRATOR DANYCH – MEMBRANA S.C. ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ
MARKOWICZ Z SIEDZIBĄ W GORLICACH, POD ADRESEM: UL. KOŚCIUSZKI 73A 38-300
GORLICE, NIP 738-211-25-16 . DZIAŁALNOŚĆ PROWADZONA JEST RÓWNIEŻ POD DODATKOWYM
ADRESAMI, TJ ODPOWIEDNIO: MEMBRANA S.C. ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ UL
OGRODOWA 2 38-300 GORLICE
ZAREJESTROWANY I WIDOCZNY
W EWIDENCJI CEDIG POD ADRESEM
KLIENT - OSOBA
FIZYCZNA, OSOBA PRAWNA ALBO JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI
PRAWNEJ, KTÓRA KORZYSTA Z USŁUGI ŚWIADCZONEJ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ
USŁUGODAWCĘ, KTÓRA CHCE ZAWRZEĆ LUB ZAWARŁA UMOWĘ SPRZEDAŻY ZE SPRZEDAWCĄ;
KONSUMENT- OSOBA
FIZYCZNA DOKONUJĄCA Z PRZEDSIĘBIORCĄ CZYNNOŚCI PRAWNEJ NIEZWIĄZANEJ
BEZPOŚREDNIO Z JEJ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ LUB ZAWODOWĄ;
PRZEDSIĘBIORCA NA
PRAWACH KONSUMENTA - OSOBA FIZYCZNA ZAWIERAJĄCA UMOWĘ BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANĄ Z
JEJ DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ, GDY Z TREŚCI TEJ UMOWY WYNIKA, ŻE NIE POSIADA
ONA DLA NIEJ CHARAKTERU ZAWODOWEGO, WYNIKAJĄCEGO W SZCZEGÓLNOŚCI Z PRZEDMIOTU
WYKONYWANEJ PRZEZ NIĄ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, UDOSTĘPNIONEJ NA PODSTAWIE
PRZEPISÓW O CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.
ZAMÓWIENIE –
WYRAŻENIE PRZEZ KLIENTA WOLI ZAWARCIA UMOWY.
USŁUGA ŚWIADCZONA
DROGĄ ELEKTRONICZNĄ – BEZPŁATNA USŁUGA POLEGAJĄCA NA: PROWADZENIU KONTA
KLIENTA, UDOSTĘPNIENIU KLIENTOM FORMULARZA ZAMÓWIENIA. W RAZIE WĄTPLIWOŚCI
UZNAWAĆ SIĘ BĘDZIE, ŻE ZA USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ UZNAJE SIĘ
RÓWNIEŻ WSZELKIE CZYNNOŚCI, KTÓRE USŁUGODAWCA BĘDZIE WYKONYWAŁ W CELU
PRAWIDŁOWEJ OBSŁUGI PROCESÓW PODANYCH W ZDANIU PIERWSZYM;
REJESTRACJA –
UTWORZENIE W SYSTEMIE SKLEPU INTERNETOWEGO KONTA KLIENTA. W CELU DOKONANIA
REJESTRACJI NALEŻY WYPEŁNIĆ FORMULARZ REJESTRACYJNY. PRAWIDŁOWE WYPEŁNIENIE
FORMULARZA REJESTRACYJNEGO SKUTKOWAĆ BĘDZIE WYSŁANIEM PRZEZ SYSTEM SPRZEDAWCY
AUTOMATYCZNEJ WIADOMOŚCI MAILOWEJ INFORMUJĄCEJ O AKTYWACJI KONTA
CENA – CENA, JAKĄ
KLIENT SKLEPU ZOBOWIĄZANY BĘDZIE DO ZAPŁATY ZA WYBRANE PRODUKTY W PRZYPADKU
ZAWARCIA UMOWY SPRZEDAŻY. CENA MOŻE BYĆ WYRAŻONA ZA POMOCĄ NASTĘPUJĄCYCH WALUT:
POLSKI ZŁOTY (PLN). PODANA CENA JEST CENĄ BRUTTO (ZAWIERAJĄCA NIEZBĘDNY PODATEK
VAT). CENY W SKLEPIE INTERNETOWYM NIE ZAWIERAJĄ KOSZTÓW PRZESYŁKI, KTÓRE SĄ
WSKAZANE W TRAKCJI SKŁADANIA ZAMÓWIENIA W SKLEPIE ORAZ W CENNIKU DOSTAW.
SPRZEDAWCA GWARANTUJE, ŻE CENA WSKAZANA W TRAKCIE SKŁADANIA ZAMÓWIENIA NIE
ULEGNIE ZMIANIE W TRAKCIE REALIZACJI UMOWY SPRZEDAŻY ZAWARTEJ NA PODSTAWIE
ZŁOŻONEGO ZAMÓWIENIA.
DOSTAWA – POWIERZENIE
PRZEZ SPRZEDAWCĘ PRODUKTÓW PRZEZNACZONYCH DLA KLIENTA PODMIOTOM TRZECIM W CELU
ICH DOSTAWY. SPRZEDAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO NALEŻYTEGO OPAKOWANIA I
UBEZPIECZENIA WYSYŁANYCH PRODUKTÓW. DOSTAWĘ SWOICH PRODUKTÓW SPRZEDAWCA
POWIERZA WYŁĄCZNIE WYSPECJALIZOWANYM FIRMOM KURIERSKIM PROWADZĄCYM W TYM
ZAKRESIE PROFESJONALNĄ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ.
1.3
KORESPONDENCJĘ ELEKTRONICZNĄ DOTYCZĄCĄ DZIAŁALNOŚCI SKLEPU INTERNETOWEGO NALEŻY
WYSYŁAĆ NA ADRES E-MAIL SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL
NATOMIAST KORESPONDENCJĘ TRADYCYJNĄ (POCZTOWĄ) NALEŻY KIEROWAĆ NA ADRES:
MEMBRANA S.C.
ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ UL KOŚCIUSZKI 73A 38-300 GORLICE
1.4 KLIENTEM
SKLEPU INTERNETOWEGO MOŻE BYĆ – OSOBA FIZYCZNA, OSOBA PRAWNA ALBO JEDNOSTKA
ORGANIZACYJNA NIEPOSIADAJĄCA OSOBOWOŚCI PRAWNEJ, KTÓRA KORZYSTA Z USŁUGI
ŚWIADCZONEJ DROGĄ ELEKTRONICZNĄ PRZEZ USŁUGODAWCĘ, KTÓRA CHCE ZAWRZEĆ LUB
ZAWARŁA UMOWĘ SPRZEDAŻY ZE SPRZEDAWCĄ.
1.5 ZAMÓWIENIA
REALIZOWANE SĄ TYLKO NA TERENIE POLSKI ORAZ UNI EUROPEJSKIEJ.
1.6 CENY W
SKLEPIE INTERNETOWYM WYRAŻONE SĄ W ZŁOTYCH POLSKICH I ZAWIERAJĄ PODATEK VAT
(CENY BRUTTO). CENY NIE ZAWIERAJĄ EWENTUALNYCH KOSZTÓW WYSYŁKI, KTÓRE SĄ
ZALEŻNE OD WYBRANEGO PRZEZ KLIENTA SPOSOBU PŁATNOŚCI I DOSTAWY. KLIENT JEST
INFORMOWANY O KOSZTACH DOSTAWY W TRAKCIE SKŁADANIA ZAMÓWIENIA ORAZ W CENNIKU
DOSTAW.
1.7 JEŚLI NIE
ZOSTAŁO TO WYRAŹNIE WSKAZANE W INFORMACJI HANDLOWEJ, TOWARY DOSTĘPNE W SKLEPIE
INTERNETOWYM SĄ NOWE, A PODMIOTEM ODPOWIEDZIALNYM ZA ICH EWENTUALNE WADY
FIZYCZNE I PRAWNE JEST MEMBRANA S.C. ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ Z SIEDZIBĄ W GORLICACH, POD ADRESEM: UL.
KOŚCIUSZKI 73A 38-300 GORLICE, NIP 738-211-25-16
zarejestrowany
i widoczny w ewidencji CEIDG pod adresem:
§ 2 ŚWIADCZENIE
USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
2.1 W RAMACH
PROWADZENIA SKLEPU INTERNETOWEGO USŁUGODAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO ŚWIADCZENIA
USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W ZAKRESIE I NA WARUNKACH OKREŚLONYCH W NINIEJSZYM
REGULAMINIE.
2.2 ŚWIADCZENIE
PRZEZ USŁUGODAWCĘ USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ JEST BEZPŁATNE.
2.3 WARUNKI
ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
2.3.1. USŁUGA
KONTO KLIENTA:
UMOWA O
ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ POLEGAJĄCEJ NA PROWADZENIU KONTA KLIENTA
W SKLEPIE INTERNETOWYM ZOSTAJE ZAWARTA W MOMENCIE DOKONANIA REJESTRACJI
(USŁUGODAWCA POTWIERDZA REJESTRACJĘ PRZESYŁAJĄC WIADOMOŚĆ E-MAIL NA ADRES
E-MAIL KLIENTA).
DO DOKONANIA
REJESTRACJI NIEZBĘDNE JEST PODANIE W FORMULARZU REJESTRACYJNYM NASTĘPUJĄCYCH
DANYCH PRZEZ KLIENTA: IMIĘ I NAZWISKO, ADRES (ULICA, NUMER DOMU, MIEJSCOWOŚĆ
WRAZ Z KODEM POCZTOWYM), ADRES E-MAIL, NUMER TELEFONU KONTAKTOWEGO ORAZ HASŁO.
W TRAKCIE
SKŁADANIA ZAMÓWIENIA NIEZBĘDNE JEST POTWIERDZENIE ZAPOZNANIA SIĘ Z NINIEJSZYM
REGULAMINEM
KLIENT, KTÓRY
DOKONAŁ REJESTRACJI MA DOSTĘP DO DODATKOWYCH OPCJI DOSTĘPNYCH ZA POŚREDNICTWEM
KONTA KLIENTA, TAKICH JAK: MOJE KONTO I MOJE ZAMÓWIENIA
UMOWY O
ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ POLEGAJĄCEJ NA PROWADZENIU KONTA JEST
ZAWIERANA NA CZAS NIEOZNACZONY.
2.3.2. USŁUGA
INTERAKTYWNY FORMULARZ:
UMOWA O
ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ POLEGAJĄCEJ NA UDOSTĘPNIENIU
INTERAKTYWNEGO FORMULARZA UMOŻLIWIAJĄCEGO ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE
INTERNETOWYM ZOSTAJE ZAWARTA W MOMENCIE ROZPOCZĘCIA KORZYSTANIA Z POWYŻSZEJ
USŁUGI (DODANIE PRODUKTU DO KOSZYKA).
UMOWA O
ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ POLEGAJĄCEJ NA UDOSTĘPNIENIU
INTERAKTYWNEGO FORMULARZA UMOŻLIWIAJĄCEGO ZŁOŻENIE ZAMÓWIENIA W SKLEPIE
INTERNETOWYM JEST ZAWIERANA NA CZAS OZNACZONY I ULEGA ROZWIĄZANIU Z CHWILĄ
ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA.
2.4. WARUNKI
ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ:
2.4.1. KLIENTOWI
PRZYSŁUGUJE PRAWO DO WYPOWIEDZENIA UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ O CHARAKTERZE CIĄGŁYM PRZEZ USŁUGODAWCĘ W KAŻDEJ CHWILI (NP.
USUNIĘCIE KONTA KLIENTA). WYPOWIEDZENIE UMOWY NASTĘPUJE BEZ PONOSZENIA
JAKICHKOLWIEK DODATKOWYCH KOSZTÓW I BEZ WSKAZANIA PRZYCZYN:
2.4.1.1.
WYPOWIEDZENIA UMOWY MOŻNA DOKONAĆ POPRZEZ PRZESŁANIE ODPOWIEDNIEGO OŚWIADCZENIA
NA ADRES MAILOWY SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL
PL LUB TEŻ PISEMNIE NA ADRES USŁUGODAWCY (WSKAZANY NA WSTĘPIE NINIEJSZEGO
REGULAMINU).
2.4.1.2. UMOWA W
TAKIM PRZYPADKU WYGASA PO UPŁYWIE 7 DNI OD CHWILI OTRZYMANIA PRZEZ USŁUGODAWCĘ
WYPOWIEDZENIA.
2.4.2.
USŁUGODAWCA MA PRAWO WYPOWIEDZIEĆ UMOWĘ O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Z ZACHOWANIEM 7 DNIOWEGO TERMINU WYPOWIEDZENIA W PRZYPADKU, GDY KLIENT
DOSTARCZA TREŚCI O CHARAKTERZE BEZPRAWNYM.
2.4.3.
WYPOWIEDZENIE I ROZWIĄZANIE UMOWY NIE WIĄŻE SIĘ Z UTRATĄ PRAW JUŻ NABYTYCH
PRZEZ KLIENTÓW KORZYSTAJĄCYCH Z SKLEPU INTERNETOWEGO SPRZEDAWCY.
2.4.4. KONSUMENT
MA PRAWO DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ W
TERMINIE 14 DNI OD JEJ ZAWARCIA (PATRZ § 7 REGULAMINU)
2.5.SPRZEDAWCA
ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO CHWILOWEGO WSTRZYMANIA DZIAŁALNOŚCI SKLEPU
INTERNETOWEGO ZE WZGLĘDÓW KONSERWACYJNYCH LUB KONIECZNOŚCI UAKTUALNIENIA
DANYCH.
§3 ZAWARCIE UMOWY
SPRZEDAŻY
3.1. KLIENT MOŻE
ZŁOŻYĆ ZAMÓWIENIE PO WCZEŚNIEJSZEJ REJESTRACJI W SYSTEMIE SKLEPU INTERNETOWEGO;
3.2. ZŁOŻENIE
ZAMÓWIENIA PRZEZ ZAREJESTROWANYCH KLIENTÓW SKLEPU INTERNETOWEGO POLEGA NA
DODANIU ODPOWIEDNICH TOWARÓW DO KOSZYKA INTERNETOWEGO. W PRZYPADKU KIEDY
WSZYSTKIE INTERESUJĄCE KLIENTA PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄ SIĘ W KOSZYKU, NALEŻY ZŁOŻYĆ
ZAMÓWIENIE W TYM CELU NALEŻY WYBRAĆ METODĘ PŁATNOŚCI I SPOSÓB DOSTAWY.
3.3. W TRAKCIE
SKŁADANIA ZAMÓWIENIA KLIENT ZOBOWIĄZANY JEST DO PODANIA DANYCH ODPOWIADAJĄCYCH
PRAWDZIE.
3.4. ZŁOŻENIE
ZAMÓWIENIA NASTĘPUJE W MOMENCIE KLIKNIĘCIA W PRZYCISK „ZAMÓWIENIE Z OBOWIĄZKIEM
ZAPŁATY”, LUB W INNY Z RÓWNOWAŻNYM SFORMUŁOWANIEM.
3.5. PO ZŁOŻENIU
PRAWIDŁOWEGO ZAMÓWIENIA, ZAMÓWIENIE UWAŻA SIĘ ZA PRZYJĘTE. ZAMÓWIENIA
KAŻDORAZOWO SĄ POTWIERDZANE TELEFONICZNIE PRZEZ SPRZEDAWCĘ.
3.6. SPRZEDAWCA PRZYSTĘPUJE DO REALIZACJI
ZAMÓWIENIA PO POTWIERDZENIU ZŁOŻONEGO ZAMÓWIENIA ZGODNIE Z § 3.5 JEŚLI KLIENT
DOKONAŁ WYBORU PŁATNOŚCI ZA POBRANIEM, BĄDŹ PO OTRZYMANIU PRZEZ SYSTEM SKLEPU
PŁATNOŚCI. DOSTĘPNE FORMY PŁATNOŚCI TO: PŁATNOŚĆ PRZELEWEM NA PODANY NUMER
KONTA, PŁATNOŚCI ONLINE ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU PRZELEWY24, PAYU ,PAYPAL PŁATNOŚĆ ZA POBRANIEM.
3.7. KLIENT MOŻE
ANULOWAĆ ZŁOŻONE ZAMÓWIENIE LUB JE ZMODYFIKOWAĆ, W TYM CELU NALEŻY:
A) SKONTAKTOWAĆ
SIĘ Z SPRZEDAWCĄ TELEFONICZNIE;
B) SKONTAKTOWAĆ
SIĘ Z SPRZEDAWCĄ DROGĄ MAILOWĄ;
3.8. ZAMÓWIENIA
SĄ OBSŁUGIWANE PRZEZ DZIAŁ OBSŁUGI KLIENTA SKLEPU INTERNETOWEGO W DNI ROBOCZE
TJ. OD PONIEDZIAŁKU DO PIĄTKU Z WYŁĄCZENIEM DNI USTAWOWO WOLNYCH OD PRACY, W
GODZINACH 8.00-16.00.
3.9.PRZY WYBORZE
OPCJI PŁATNOŚCI NA KONTO, KLIENT POWINIEN DOKONAĆ ZAPŁATY W CIĄGU 7 DNI OD
ZŁOŻENIA ZAMÓWIENIA. W PRZYPADKU BRAKU
DOKONANIA PŁATNOŚCI ZAMÓWIENIE ZOSTANIE ANULOWANE. O ANULOWANIU
ZAMÓWIENIA KLIENT ZOSTANIE POINFORMOWANY DROGĄ MAILOWĄ
§4 PŁATNOŚĆ,
DOSTAWA, ODBIÓR
4.1 PŁATNOŚĆ
4.1.1. Z TYTUŁU
WYKONANIA UMOWY SPRZEDAŻY KLIENT ZOBOWIĄZANY JEST ZAPŁACIĆ WSKAZANĄ W
ZAMÓWIENIU CENĘ TOWARÓW ORAZ KOSZT ICH WYSYŁKI.
4.1.2. CENA
POSZCZEGÓLNYCH TOWARÓW PREZENTOWANA W SKLEPIE INTERNETOWYM JEST CENĄ BRUTTO
WYRAŻONĄ W ZŁOTYCH POLSKICH (PLN) OBEJMUJĄCĄ RÓWNIEŻ NALEŻNY PODATEK OD TOWARÓW
I USŁUG W OBOWIĄZUJĄCEJ STAWCE. PODANE CENY NIE ZAWIERAJĄ JEDNAK KOSZTÓW
EWENTUALNEJ PRZESYŁKI, KTÓRA TO ZOSTANIE WSKAZANA W TRAKCIE SKŁADANIA
ZAMÓWIENIA ORAZ W CENNIKU DOSTAW.
4.1.3. PŁATNOŚĆ
NASTĘPUJE W WYBRANEJ PRZEZ KLIENTA FORMIE:
A) GOTÓWKOWEJ -
PŁATNOŚCI ZA POBRANIEM
B) BEZGOTÓWKOWEJ
:
-PŁATNOŚĆ
PRZELEWEM NA RACHUNEK SKLEPU NR KONTA:
ING BANK ŚLĄSKI 78 1050 1458 1000 0090 7174 9981
ING
BANK ŚLĄSKI PL 12 1050 1458 1000 0090 7175 0393
-PŁATNOŚĆ ZA
POŚREDNICTWEM SYSTEMU PŁATNOŚCI ONLINE: PRZELEWY24, PAYU, PAYPAL
4.1.4. CENA
PODANA PRZY KAŻDYM TOWARZE JEST WIĄŻĄCA W CHWILI ZŁOŻENIA PRZEZ KLIENTA
ZAMÓWIENIA. CENA TA NIE ULEGNIE ZMIANIE NIEZALEŻNIE OD ZMIAN CEN W SKLEPIE
INTERNETOWYM, KTÓRE MOGĄ SIĘ POJAWIĆ W ODNIESIENIU DO POSZCZEGÓLNYCH TOWARÓW PO
ZŁOŻENIU PRZEZ KLIENTA ZAMÓWIENIA.
4.2. DOSTAWA
4.2.1. ZAMÓWIENIA
ZŁOŻONE PRZEZ KLIENTÓW SKLEPU INTERNETOWEGO KOMPLETOWANE SĄ PRZEZ SPRZEDAWCĘ W
CIĄGU 3 DNI OD DNIA DOKONANIA ZAPŁATY (W PRZYPADKU PŁATNOŚCI PRZELEWEM), BĄDŹ W
CIĄGU 3 DNI OD POTWIERDZENIA ZAMÓWIENIA (W PRZYPADKU WYBORU OPCJI PŁATNOŚĆ ZA
POBRANIEM).
4.2.2. WYSYŁKA
ZAMÓWIONYCH TOWARÓW ODBYWA SIĘ NA ADRESY
ZNAJDUJĄCE SIĘ NA TERYTORIUM POLSKI, UNI EUROPEJSKIEJ.
4.2.3. W
PRZYPADKU BRAKU ODMIENNEJ UMOWY SPRZEDAWCA ZOBOWIĄZUJE SIĘ DO WYKONANIA
PRZEDMIOTU UMOWY, W TERMINIE NIE DŁUŻSZYM NIŻ TRZYDZIEŚCI DNI PO ZŁOŻENIU PRZEZ
KUPUJĄCEGO OŚWIADCZENIA WOLI O CHĘCI ZAWARCIA UMOWY.
4.2.4. CZAS
DOSTAWY UZALEŻNIONY JEST OD SPOSOBU DOSTAWY/ODBIORU TOWARU WYBRANEGO PRZEZ
KLIENTA I NIE POWINIEN PRZEKROCZYĆ 7 DNI ROBOCZYCH.
4.2.5. SPRZEDAWCA
POWIERZA DOSTARCZENIE TOWARÓW PODMIOTOM TRZECIM PROWADZĄCYM W TYM ZAKRESIE
DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ: TJ.
1.
Poczta Polska SA z siedzibą w Warszawie (KRS: 0000334972, NIP: 525-000-73-13)
2. DHL Parcel Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
(KRS: 0000631916, NIP: 951-24-17-713)
3. InPost Paczkomaty Sp. z
o.o. Z siedzibą w Krakowie (KRS: 0000255841, NIP: 679-289-50-61)
4. InPost Express Sp. z o.o.
Z siedzibą w Krakowie (KRS: 0000543759, NIP: 679-310-80-59)
5. General Logistics Systems Poland Sp. z
o.o. (KRS: 0000005009 NIP: 785-156-18-31)
4.3. ODBIÓR
TOWARÓW
4.3.1. SPRZEDAWCA
INFORMUJĘ ŻE KLIENTOM PRZYSŁUGUJE PRAWO DO SPRAWDZENIA STANU PRZESYŁKI PO JEJ
DOSTARCZENIU NA MIEJSCE WSKAZANE W ZAMÓWIENIU. SPRAWDZENIA STANU PRZESYŁKI
PRZYSŁUGUJE PRZED JEJ ODBIOREM OD PRZEWOŹNIKA.
4.3.2. W
PRZYPADKU KIEDY, PRZED WYDANIEM PRZESYŁKI OKAŻE SIĘ, ŻE ULEGŁA ONA USZKODZENIU
BĄDŹ DOZNAŁA UBYTKU TO PRZEWOŹNIK MA OBOWIĄZEK SAM NIEZWŁOCZNIE USTALIĆ
PROTOKOLARNIE STAN PRZESYŁKI ORAZ OKOLICZNOŚCI POWSTANIA SZKODY. JEDNAK W
WIĘKSZOŚCI PRZYPADKÓW PRZEWOŹNIK WYKONUJE TE CZYNNOŚCI NA ŻĄDANIE UPRAWNIONEJ
DO ODBIORU OSOBY.
4.3.3.
INFORMUJEMY, ŻE JEŻELI PO WYDANIU PRZESYŁKI ZAUWAŻĄ PAŃSTWO UBYTEK LUB
USZKODZENIE NIEDAJĄCE SIĘ Z ZAUWAŻYĆ Z ZEWNĄTRZ, TO PRZYSŁUGUJE PAŃSTWU PRAWO,
NIEZWŁOCZNIE PO UJAWNIENIU SZKODY, NIE PÓŹNIEJ JEDNAK NIŻ W CIĄGU 7 DNI OD
ODBIORU PRZESYŁKI, ŻĄDAĆ OD PRZEWOŹNIKA USTALENIA STANU PRZESYŁKI.
4.3.4. W
PRZYPADKU JAKICHKOLWIEK PROBLEMÓW BĄDŹ WĄTPLIWOŚCI PROSIMY O KONTAKT Z
SPRZEDAWCĄ POD NUMERAMI TELEFONÓW WSKAZANYMI NA STRONIE INTERNETOWEJ
SPRZEDAWCY.
4.3.5. W
PRZYPADKU NIEODEBRANIA PRZESYŁKI PRZESŁANEJ ZGODNIE Z UMOWĄ SPRZEDAWCA MOŻE
WEZWAĆ KLIENTA DO WYKONANIA UMOWY SPRZEDAŻY Z ZAKREŚLENIEM TERMINU I
ZAGROŻENIEM, ŻE W RAZIE BEZSKUTECZNEGO JEGO UPŁYWU ODSTĄPI OD UMOWY SPRZEDAŻY.
PO UPŁYWIE TERMINU I BRAKU REAKCJI ZE STRONY KLIENTA SPRZEDAWCA SKŁADA KLIENTOWI
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY SPRZEDAŻY. W PRZYPADKU ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAWCA MOŻE DOMAGAĆ SIĘ OD KLIENTA NAPRAWIENIA SZKODY WYNIKŁEJ Z
NIEWYKONANIA UMOWY SPRZEDAŻY.
§ 5 DANE OSOBOWE
5.1. Dane osobowe Klientów są przetwarzane
przez Administratora danych (membrana s.c. łukasz budziak, mateusz markowicz ul. kosciuszki 73a
38-300 gorlice) w celu realizacji umów zawartych w
ramach działalności Sklepu internetowego. Do umów zawartych w ramach
działalności Sklepu internetowego zaliczamy:
A) Zawarcie i realizacja umowy
sprzedaży,
B) Przesyłanie wiadomości zawierającej
informacje handlowe (za uprzednią zgodą wyrażoną w formie zapisu na
Newsletter),
C) Prowadzenie Konta Klienta po
uprzedniej Rejestracji na stronie Sklepu internetowego.
5.2. Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z
przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych, zgodnie z wdrożoną polityką
ochrony danych i są przetwarzane w zakresie i celu niezbędnym do nawiązania,
ukształtowania treści umowy, zmiany, bądź jej rozwiązania oraz prawidłowej
realizacji Usług świadczonych drogą elektroniczną.
5.3. Administrator danych wprowadził środki
techniczne i organizacyjne mające na celu zabezpieczenie przekazanych przez
Klientów danych osobowych przed ujawnieniem ich osobom lub podmiotom do tego
nieuprawnionym.
5.4. Dane osobowe Klientów mogą być
przekazane:
A) Wybranemu przez Klienta przewoźnikowi
lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora danych- w
przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy
przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską.
B) Wybranemu przez Klienta podmiotowi
obsługującemu płatności w Sklepie Internetowym- w przypadku Klienta, który
korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą
płatniczą.
C) Firmie księgowej dokonującej
rozliczeń podatkowych Sklepu internetowego- w przypadku Klientów, którzy
zawarli z Administratorem danych umowę sprzedaży.
D) Firmie dostarczającej oprogramowanie
do prowadzenia Sklepu internetowego lub firmie będącej hostingodawcą
Sklepu internetowego, w zakresie obsługi i poprawnego funkcjonowania Sklepu
internetowego.
5.5. Podmiotom wskazanym w § 5.4. Są
przekazywane tylko dane niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.
5.6. Administrator danych ma prawo udostępnić
dane osobowe Klienta podmiotom upoważnionym na podstawie określonych przepisów
prawa (np. Organom ścigania).
5.7. O ile przepisy prawa nie stanowią
inaczej, Administrator danych przechowuje dane osobowe Klienta tak długo jak
jest to konieczne do realizacji celów, dla których ww. Dane zostały zebrane.
5.8. Klient, którego dane osobowe są
przetwarzane przez Administratora danych ma prawo dostępu do danych,
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania, prawo sprzeciwu,
prawo do przeniesienia danych a także prawo wniesienia skargi do organu
nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych Osobowych.
5.9. Usunięcie danych osobowych może nastąpić na skutek cofnięcia
zgody bądź wniesienia prawnie dopuszczanego sprzeciwu na przetwarzanie danych
osobowych.
5.10. Administrator danych zastrzega sobie prawo
do przetwarzania danych osobowych Klientów po rozwiązaniu umowy lub cofnięciu
zgody tylko w zakresie na potrzeby dochodzenia ewentualnych roszczeń przed
sądem lub jeżeli przepisy krajowe albo unijne bądź prawa międzynarodowego
obligują Administratora danych do retencji danych.
5.11. Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie
danych osobowych jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL bądź listownie na adres: Membrana s.c. łukasz
budziak, mateuz markowicz ul kościuszki 73A
38-300 GORLICE
§ 6 REKLAMACJE
6.2. SPRZEDAWCA
PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY ISTNIEJĄCY W
CHWILI JEGO DOSTARCZENIA I UJAWNIONY W CIĄGU DWÓCH LAT OD TEJ CHWILI, CHYBA ŻE
TERMIN PRZYDATNOŚCI TOWARU DO UŻYCIA, OKREŚLONY PRZEZ SPRZEDAWCĘ, JEST DŁUŻSZY.
6.3. JEŻELI
PRODUKT JEST NIEZGODNY Z UMOWĄ SPRZEDAŻY KONSUMENT LUB PRZEDSIĘBIORCA NA
PRAWACH KONSUMENTA MOŻE ŻĄDAĆ JEGO NAPRAWY LUB WYMIANY.
6.4. SPRZEDAWCA
MOŻE DOKONAĆ WYMIANY, GDY KONSUMENT LUB PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA
ŻĄDA NAPRAWY, LUB SPRZEDAWCA MOŻE DOKONAĆ NAPRAWY, GDY KONSUMENT LUB
PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH ŻĄDA WYMIANY, JEŻELI DOPROWADZENIE DO ZGODNOŚCI
PRODUKTU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY W SPOSÓB WYBRANY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCY
NA PRAWACH KONSUMENTA JEST NIEMOŻLIWE ALBO WYMAGAŁOBY NADMIERNYCH KOSZTÓW DLA
SPRZEDAWCY.
6.5. JEŻELI
NAPRAWA I WYMIANA SĄ NIEMOŻLIWE LUB WYMAGAŁYBY NADMIERNYCH KOSZTÓW DLA
SPRZEDAWCY, MOŻE ON ODMÓWIĆ DOPROWADZENIA TOWARU DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ
SPRZEDAŻY.
6.6. W
WYPADKACH OKREŚLONYCH USTAWĄ O PRAWACH KONSUMENTA, W PRZYPADKU GDY TOWAR JEST
NIEZGODNY Z UMOWĄ SPRZEDAŻY, KONSUMENT LUB PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA
MOŻE ZŁOŻYĆ OŚWIADCZENIE O OBNIŻENIU CENY ALBO ODSTĄPIENIU OD UMOWY SPRZEDAŻY.
DOTYCZY TO SYTUACJI, GDY:
a)
SPRZEDAWCA ODMÓWIŁ DOPROWADZENIA TOWARU
DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ SPRZEDAŻY Z UWAGI NA NIEMOŻLIWOŚĆ WYKONANIA NAPRAWY LUB
WYMIANY BĄDŹ NADMIERNE KOSZTY Z TYM ZWIĄZANE,
b)
SPRZEDAWCA NIE DOPROWADZIŁ TOWARU DO
ZGODNOŚCI Z UMOWĄ SPRZEDAŻY W ROZSĄDNYM CZASIE OD CHWILI, W KTÓREJ ZOSTAŁ
POINFORMOWANY PRZEZ KONSUMENTA O BRAKU ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY, I
BEZ NADMIERNYCH NIEDOGODNOŚCI DLA KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH
KONSUMENTA, UWZGLĘDNIAJĄC SPECYFIKĘ TOWARU ORAZ CEL, W JAKIM KLIENT GO NABYŁ,
c)
POMIMO PRÓB PODEJMOWANYCH PRZEZ
SPRZEDAWCĘ W CELU DOPROWADZENIA TOWARU DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ SPRZEDAŻY, BRAK TEN
WYSTĘPUJE NADAL,
d)
BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY
JEST NA TYLE ISTOTNY, ŻE UZASADNIA OBNIŻENIE CENY ALBO ODSTĄPIENIE OD UMOWY
SPRZEDAŻY BEZ UPRZEDNIEGO SKORZYSTANIA ZE ŚRODKÓW OCHRONY WSKAZANYCH W UST. 3,
e)
Z OŚWIADCZENIA SPRZEDAWCY LUB
OKOLICZNOŚCI WYRAŹNIE WYNIKA, ŻE NIE DOPROWADZI ON TOWARU DO ZGODNOŚCI Z UMOWĄ
SPRZEDAŻY W ROZSĄDNYM CZASIE LUB BEZ NADMIERNYCH NIEDOGODNOŚCI DLA KONSUMENTA
LUB PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA.
6.7. KONSUMENT
LUB PRZEDSIĘBIORCA NA PRAWACH KONSUMENTA NIE MOŻE ŻĄDAĆ ODSTĄPIENIA OD UMOWY
SPRZEDAŻY, JEŻELI BRAK ZGODNOŚCI TOWARU Z UMOWĄ SPRZEDAŻY JEST NIEISTOTNY.
6.8. ZALECANE
JEST ABY KLIENT SKŁADAJĄC REKLAMACJĘ ZAKUPIONEGO PRODUKTU:
a)
PRZEKAZAŁ SPRZEDAWCY INFORMACJE DOTYCZĄCE
PRZEDMIOTU REKLAMACJI, W SZCZEGÓLNOŚCI OKREŚLIŁ RODZAJ I DATĘ WYSTĄPIENIA WADY;
b)
OKREŚLIŁ ŻĄDANIE ZWIĄZANE Z REKLAMACJĄ
PRODUKTU (NAPRAWA TOWARU, WYMIANA TOWARU NA NOWY);
c)
PODAŁ SWOJE DANE KONTAKTOWE.
6.9. SPRZEDAWCA INFORMUJE, ŻE W PRZYPADKU
PRODUKTÓW OBJĘTYCH TAKŻE GWARANCJĄ UPRAWNIENIA Z TEGO TYTUŁU NALEŻY WYKONYWAĆ
ZGODNIE Z WARUNKAMI ZAMIESZCZONYMI W KARCIE GWARANCYJNEJ. GWARANCJA NA SPRZEDANY
PRODUKT NIE WYŁĄCZA, NIE OGRANICZA, ANI NIE ZAWIESZA UPRAWNIEŃ KLIENTA Z TYTUŁU
ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY W ZAKRESIE OKREŚLONYM USTAWĄ O PRAWACH KONSUMENTA.
6.10.
KLIENT MOŻE ZGŁASZAĆ RÓWNIEŻ REKLAMACJE
ZWIĄZANE Z FUNKCJONOWANIEM STRONY SKLEPU INTERNETOWEGO LUB KORZYSTANIA Z USŁUG
ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ.
6.11.
ROZPATRZENIE REKLAMACJI NASTĘPUJE
NIEZWŁOCZNIE, NIE PÓŹNIEJ JEDNAK NIŻ W TERMINIE 14 DNI.
6.12.
ODPOWIEDŹ W SPRAWIE REKLAMACJI ZOSTANIE
WYSYŁANA NA PODANY PRZEZ KLIENTA ADRES MAILOWY LUB W INNY WSKAZANY PRZEZ
KLIENTA SPOSÓB.
6.13.
W
CELU UŁATWIENIA PROCEDURY REKLAMACJI KLIENT MOŻE SKORZYSTAĆ Z FORMULARZA
REKLAMACYJNEGO UDOSTĘPNIANEGO PRZEZ SPRZEDAWCĘ.(WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO
STANOWI ZAŁĄCZNIK NR 1 DO NINIEJSZEGO REGULAMINU).
§ 7 ODSTĄPIENIE
OD UMOWY
7.1. KLIENT
BĘDĄCY JEDNOCZEŚNIE KONSUMENTEM W ROZUMIENIU ART. 22[1] KODEKSU CYWILNEGO Z DNIA 23 KWIETNIA 1964 R. (DZ.U. NR 16, POZ.
93 ZE ZM.), KTÓRY ZAWARŁ UMOWĘ NA ODLEGŁOŚĆ, MOŻE OD NIEJ ODSTĄPIĆ BEZ PODANIA
PRZYCZYN, SKŁADAJĄC STOSOWNE OŚWIADCZENIE W TERMINIE CZTERNASTU (14) DNI. DO
ZACHOWANIA TEGO TERMINU WYSTARCZY WYSŁANIE OŚWIADCZENIA PRZED JEGO UPŁYWEM.
OŚWIADCZENIE MOŻNA WYSŁAĆ NA NASTĘPUJĄCY ADRES:
MEMBRANA S.C.
ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ UL KOŚCIUSZKI 73A 38-300 GORLICE
BĄDŹ TEŻ MAILOWO NA
ADRES: SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL
7.2. TERMIN
CZTERNASTODNIOWY, W KTÓRYM KONSUMENT MOŻE ODSTĄPIĆ OD UMOWY SPRZEDAŻY LUB UMOWY
O ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ ELEKTRONICZNĄ, LICZY SIĘ OD DNIA WYDANIA PRODUKTU W
PRZYPADKU UMOWY SPRZEDAŻY, A GDY UMOWA DOTYCZY ŚWIADCZENIA USŁUGI DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ- OD DNIA JEJ ZAWARCIA.
7.3. SPRZEDAWCA
NIEZWŁOCZNIE PO OTRZYMANIU OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY PRZESYŁA
KONSUMENTOWI WIADOMOŚCIĄ MAILOWĄ POTWIERDZENIE OTRZYMANIA WW. OŚWIADCZENIA.
7.4. W RAZIE
ODSTĄPIENIA OD UMOWY - UMOWA SPRZEDAŻY LUB UMOWA O ŚWIADCZENIE USŁUGI DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ JEST UWAŻANA ZA NIEZAWARTĄ. TO, CO STRONY ŚWIADCZYŁY, ULEGA
ZWROTOWI W STANIE NIEZMIENIONYM, CHYBA, ŻE ZMIANA BYŁA KONIECZNA DO
STWIERDZENIA CHARAKTERU, CECH I FUNKCJONOWANIA RZECZY, BĄDŹ TEŻ MA ZASTOSOWANIE
§ 7.7. REGULAMINU. ZWROT POWINIEN NASTĄPIĆ NIEZWŁOCZNIE, NIE PÓŹNIEJ NIŻ W
TERMINIE CZTERNASTU DNI.
7.5. SPRZEDAWCA
DOKONA ZWROTU OTRZYMANYCH OD KONSUMENTA PŁATNOŚCI PRZY UŻYCIU TAKIEGO SAMEGO
SPOSOBU ZAPŁATY, JAKIEGO UŻYŁ KONSUMENT, CHYBA ŻE KONSUMENT WYRAŹNIE ZGODZI SIĘ
NA INNY SPOSÓB ZWROTU , KTÓRY NIE WIĄŻE SIĘ DLA NIEGO Z ŻADNYMI KOSZTAMI.
SPRZEDAWCA MOŻE WSTRZYMAĆ SIĘ ZE ZWROTEM PŁATNOŚCI OTRZYMANYCH OD KONSUMENTA DO
CHWILI OTRZYMANIA RZECZY Z POWROTEM LUB DOSTARCZENIA PRZEZ KONSUMENTA DOWODU
JEJ ODESŁANIA, W ZALEŻNOŚCI OD TEGO, KTÓRE ZDARZENIE NASTĄPI WCZEŚNIEJ.
7.6. KONSUMENT
PONOSI TYLKO BEZPOŚREDNIE KOSZTY ZWROTU RZECZY DO SPRZEDAWCY.
7.7. JEŻELI
KONSUMENT WYBRAŁ SPOSÓB DOSTARCZENIA RZECZY INNY NIŻ NAJTAŃSZY ZWYKŁY SPOSÓB
DOSTARCZENIA OFEROWANY PRZEZ SPRZEDAWCĘ, SPRZEDAWCA NIE JEST ZOBOWIĄZANY DO
ZWROTU KONSUMENTOWI PONIESIONYCH PRZEZ NIEGO DODATKOWYCH KOSZTÓW
7.8. KONSUMENT
PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA ZMNIEJSZENIE WARTOŚCI RZECZY BĘDĄCE WYNIKIEM
KORZYSTANIA Z NIEJ W SPOSÓB WYKRACZAJĄCY POZA KONIECZNY DO STWIERDZENIA
CHARAKTERU, CECH I FUNKCJONOWANIA RZECZY.
7.9. PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ NIE PRZYSŁUGUJE KONSUMENTOWI W
WYPADKACH:
b. W KTÓREJ
CENA LUB WYNAGRODZENIE ZALEŻY OD WAHAŃ NA RYNKU FINANSOWYM, NAD KTÓRYMI
SPRZEDAWCA NIE SPRAWUJE KONTROLI, I KTÓRE MOGĄ WYSTĄPIĆ PRZED UPŁYWEM TERMINU
DO ODSTĄPIENIA OD UMOWY;
c. W KTÓREJ PRZEDMIOTEM UMOWY JEST TOWAR
NIEPREFABRYKOWANY, WYPRODUKOWANY WEDŁUG SPECYFIKACJI KONSUMENTA LUB SŁUŻĄCY
ZASPOKOJENIU JEGO ZINDYWIDUALIZOWANYCH POTRZEB;
d. W KTÓREJ PRZEDMIOTEM UMOWY SĄ TOWARY, KTÓRE PO
DOSTARCZENIU, ZE WZGLĘDU NA SWÓJ CHARAKTER, ZOSTAJĄ NIEROZŁĄCZNIE POŁĄCZONE Z
INNYMI TOWARAMI;
e.
W KTÓREJ KONSUMENT
WYRAŹNIE ŻĄDAŁ, ABY SPRZEDAWCA DO NIEGO PRZYJECHAŁ W CELU DOKONANIA PILNEJ
NAPRAWY LUB KONSERWACJI; A JEŻELI SPRZEDAWCA ŚWIADCZY DODATKOWO INNE USŁUGI NIŻ
TE, KTÓRYCH WYKONANIA KONSUMENT ŻĄDAŁ, LUB DOSTARCZA TOWARY INNE NIŻ CZĘŚCI
ZAMIENNE NIEZBĘDNE DO WYKONANIA NAPRAWY LUB KONSERWACJI, PRAWO ODSTĄPIENIA OD
UMOWY PRZYSŁUGUJE W ODNIESIENIU DO DODATKOWYCH USŁUG LUB TOWARÓW;
f. ZAWARTEJ W DRODZE AUKCJI PUBLICZNEJ;
g. O DOSTARCZANIE TREŚCI CYFROWYCH NIEDOSTARCZANYCH NA
NOŚNIKU MATERIALNYM, ZA KTÓRE KONSUMENT JEST ZOBOWIĄZANY DO ZAPŁATY CENY,
JEŻELI SPRZEDAWCA ROZPOCZĄŁ ŚWIADCZENIE ZA WYRAŹNĄ I UPRZEDNIĄ ZGODĄ
KONSUMENTA, KTÓRY ZOSTAŁ POINFORMOWANY PRZED ROZPOCZĘCIEM ŚWIADCZENIA, ŻE PO
SPEŁNIENIU ŚWIADCZENIA PRZEZ SPRZEDAWCĘ UTRACI PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY, I PRZYJĄŁ
TO DO WIADOMOŚCI, A SPRZEDAWCA PRZEKAZAŁ MU POTWIERDZENIE;
h. O ŚWIADCZENIE USŁUG, ZA KTÓRE JEST ZOBOWIĄZANY DO
ZAPŁATY CENY, W PRZYPADKU KTÓRYCH WYRAŹNIE ZAŻĄDAŁ OD SPRZEDAWCY, ABY
PRZYJECHAŁ DO NIEGO W CELU DOKONANIA NAPRAWY, A USŁUGA ZOSTAŁA JUŻ W PEŁNI
WYKONANA ZA WYRAŹNĄ I UPRZEDNIĄ ZGODĄ KONSUMENTA.
7.10. NAJPÓŹNIEJ
W CHWILI DOSTARCZENIA RZECZY SPRZEDAWCA PRZEKAZUJE KONSUMENTOWI NA TRWAŁYM
NOŚNIKU POUCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY.
7.11. PRZEPISY
DOTYCZĄCE KONSUMENTA ZAWARTE W NINIEJSZYM ROZDZIALE STOSUJE SIĘ DO OSOBY
FIZYCZNEJ ZAWIERAJĄCEJ UMOWĘ BEZPOŚREDNIO ZWIĄZANĄ Z JEJ DZIAŁALNOŚCIĄ
GOSPODARCZĄ, GDY Z TREŚCI TEJ UMOWY WYNIKA, ŻE NIE POSIADA ONA DLA TEJ OSOBY
CHARAKTERU ZAWODOWEGO, WYNIKAJĄCEGO W SZCZEGÓLNOŚCI Z PRZEDMIOTU WYKONYWANEJ
PRZEZ NIĄ DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, UDOSTĘPNIONEGO NA PODSTAWIE PRZEPISÓW O
CENTRALNEJ EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ.
§ 8 INFORMACJE
DODATKOWE
8.1. ABY UNIKNĄĆ
EWENTUALNYCH ROZBIEŻNOŚCI CZY TEŻ BŁĘDÓW ZALECA SIĘ ABY URZĄDZENIA ZA POMOCĄ
KTÓREGO KLIENT KORZYSTA ZE SKLEPU WWW.MEMBRANARAPGRA.PL SPEŁNIAŁO CO NAJMNIEJ NASTĘPUJĄCE WYMAGANIA
TECHNICZNE KTÓRE SĄ NIEZBĘDNE DO WSPÓŁPRACY Z SYSTEMEM TELEINFORMATYCZNYM,
KTÓRYM POSŁUGUJE SIĘ USŁUGODAWCA:
8.1.1. KOMPUTER
LUB INNE URZĄDZENIE MOBILNE Z DOSTĘPEM DO INTERNETU.
8.1.2.
PRZEGLĄDARKA INTERNETOWA: A.) INTERNET EXPLORER W WERSJI 4.0 LUB NOWSZEJ B.)
MOZILLA FIREFOX W WERSJI 4.0 LUB NOWSZEJ LUB C.) GOOGLE CHROME W WERSJI 1.0 LUB
NOWSZEJ Z
8.1.3. AKTYWNE
WTYCZKI - JAVA, FLASH
8.1.4.
ROZDZIELCZOŚĆ MONITORA 1280 X 800, KOLORY 24 LUB 32 BIT
8.1.5. POSIADANIE
PRZEZ KLIENTA KONTA E-MAIL.
8.2. INFORMACJA
DLA KLIENTA SKLEPU INTERNETOWEGO W JAKI SPOSÓB MOŻE SPRAWDZIĆ CZY ZŁOŻONE
ZAMÓWIENIE NIE ZAWIERA BŁĘDÓW, A ZARAZEM JAK JE MOŻNA SKORYGOWAĆ:
8.2.1. PODCZAS
SKŁADANIA ZAMÓWIENIA, AŻ DO MOMENTU NACIŚNIĘCIA PRZYCISKU „ZAMÓWIENIE Z
OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”, LUB INNEGO Z RÓWNOWAŻNYM SFORMUŁOWANIEM KLIENT MA
MOŻLIWOŚĆ ZMIANY WPROWADZONYCH DANYCH (NP. RODZAJ/ILOŚĆ TOWARÓW/SPOSÓB
DOSTAWY). W PRZYPADKU, NIEZGODNOŚCI NALEŻY SIĘ KIEROWAĆ WYŚWIETLANYMI KLIENTOWI
KOMUNIKATAMI ORAZ INFORMACJAMI DOSTĘPNYMI NA STRONIE INTERNETOWEJ SKLEPU
INTERNETOWEGO I KOLEJNYCH JEGO PODSTRONACH. W PRZYPADKU JAKICHKOLWIEK PROBLEMÓW
CZY TEŻ TRUDNOŚCI PROSIMY O KONTAKT – MAILOWY SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL LUB
TELEFONICZNY POD NUMEREM +48 512-969 -611 (OPŁATA STANDARDOWA WG WŁAŚCIWEGO
OPERATORA).
8.2.2. W
PRZYPADKU BŁĘDU KLIENTA CO DO WPROWADZONYCH DANYCH (NP. ILOŚĆ ZAMAWIANEGO
TOWARU, BŁĘDNE NALICZENIE ZAMÓWIENIA PRZEZ SYSTEM), W TYM CELU ZALECA SIĘ
WYSŁANIE WIADOMOŚCI E-MAIL NA ADRES SKLEP@MEMBRANARAPGRA.PL Z ŻĄDANIEM ZMIANY
LUB ZGŁOSIĆ CHĘĆ ZMIANY TELEFONICZNIE KONTAKTUJĄC SIĘ POD NUMEREM TELEFONU +48
512-969-611 (OPŁATA STANDARDOWA WG WŁAŚCIWEGO OPERATORA). PO DOKONANIU KOREKTY
ZAMÓWIENIA SPRZEDAWCA WYSYŁA WIADOMOŚĆ E-MAIL NA PODANY W ZAMÓWIENIU ADRES, W
KTÓRYM ZNAJDOWAĆ SIĘ BĘDZIE POTWIERDZENIE PRZYJĘCIA POPRAWIONEGO ZAMÓWIENIA.
8.3. ZASADY I
SPOSOBY UTRWALANIA, ZABEZPIECZANIA I UDOSTĘPNIANIA PRZEZ PRZEDSIĘBIORCĘ DRUGIEJ
STRONIE TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY:
8.3.1.
UTRWALENIE, ZABEZPIECZENIE I UDOSTĘPNIENIE TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY NASTĘPUJE:
8.3.1.1. POPRZEZ
WYSŁANIE KLIENTOWI NA PODANY ADRES E-MAIL TREŚCI ZAWIERANEJ UMOWY
8.3.1.2. POPRZEZ
WYDRUKOWANIE I PRZEKAZANIE KLIENTOWI WRAZ Z ODBIOREM LUB PRZESYŁKĄ TOWARU
SPECYFIKACJI ZAMÓWIENIA ORAZ DOWODU ZAKUPU.
8.3.2. TREŚĆ
ZAWIERANEJ UMOWY JEST DODATKOWO UTRWALONA I ZABEZPIECZONA W SYSTEMIE
TELEINFORMATYCZNYM SPRZEDAWCY ORAZ PRZEKAZYWANA KLIENTOM NA KAŻDE ICH ŻĄDANIE.
8.4. W SPRAWACH
NIEUREGULOWANYCH W NINIEJSZYM REGULAMINIE MAJĄ ZASTOSOWANIE PRZEPISY
OBOWIĄZUJĄCEGO NA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ PRAWA, W TYM KODEKSU
CYWILNEGO, USTAWY OŚWIADCZENIU USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ Z DNIA 18 LIPCA 2002
R. (DZ.U. NR 144, POZ. 1204 ZE ZM.); USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA Z DNIA 30 MAJA
2014 R. (DZ. U. Z 2014 R. POZ. 827) ORAZ INNE WŁAŚCIWE PRZEPISY PRAWA
POLSKIEGO.
8.5. ZMIANY W
REGULAMINIE:
8.5.1.
USŁUGODAWCA ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO DOKONYWANIA ZMIAN NINIEJSZEGO REGULAMINU,
O CZYM KLIENT ZOSTANIE POWIADOMIONY NAJPÓŹNIEJ Z 14 DNIOWYM WYPRZEDZENIEM PRZED
DNIEM WEJŚCIA W ŻYCIE ZMIAN. INFORMACJA O ZMIANACH ZOSTANIE RÓWNIEŻ WYRAŻONA W
WYRAŹNY SPOSÓB POPRZEZ ZAMIESZCZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ SKLEPU
INTERNETOWEGO ORAZ PRZESŁANA NA ADRES E-MAIL ZAREJESTROWANEGO KLIENTA. PONADTO
KLIENT ZOSTANIE KAŻDORAZOWO POPROSZONY O AKCEPTACJĘ NOWEGO REGULAMINU PRZED
ZŁOŻENIEM ZAMÓWIENIA.
8.5.2. ZMIENIONY
REGULAMIN WIĄŻE KLIENTA, JEŻELI ZOSTAŁY ZACHOWANE WYMAGANIA OKREŚLONE W ART.
384 KODEKSU CYWILNEGO (TZN. KLIENT ZOSTAŁ PRAWIDŁOWO POWIADOMIONY O ZMIANACH),
A KLIENT NIE WYPOWIEDZIAŁ UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ O
CHARAKTERZE CIĄGŁYM W TERMINIE 30 DNI.
8.5.3. ZMIANY
REGULAMINU NIE BĘDĄ W ŻADEN SPOSÓB NARUSZAĆ PRAW NABYTYCH PRZEZ KLIENTÓW
KORZYSTAJĄCYCH ZE SKLEPU INTERNETOWEGO PRZED DNIEM WEJŚCIA W ŻYCIE ZMIAN, W
SZCZEGÓLNOŚCI NIE BĘDĄ MIAŁY WPŁYWU NA ZŁOŻONE I/LUB REALIZOWANE ZAMÓWIENIA. W
TAKIM PRZYPADKU ZAMÓWIENIA TE BĘDĄ REALIZOWANE NA ZASADACH OKREŚLONYCH W
POPRZEDNIM REGULAMINIE.
8.6. UMOWA
SPRZEDAŻY TOWARÓW ZAWIERANA JEST ZGODNIE Z POLSKIM PRAWEM I W JĘZYKU POLSKIM.
8.7. KLIENT
BĘDĄCY KONSUMENTEM W PRZYPADKU SPORU ZE SPRZEDAWCĄ MA MOŻLIWOŚĆ SKORZYSTANIA Z
POZASĄDOWYCH SPOSOBÓW ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ.
KONSUMENT MOŻE M.IN.:
A) ZWRÓCIĆ SIĘ DO
STAŁEGO POLUBOWNEGO SĄDU KONSUMENCKIEGO DZIAŁAJĄCEGO PRZY INSPEKCJI HANDLOWEJ Z
WNIOSKIEM O ROZSTRZYGNIĘCIE SPORU WYNIKŁEGO Z ZAWARTEJ UMOWY SPRZEDAŻY.
B) ZWRÓCIĆ SIĘ DO
WOJEWÓDZKIEGO INSPEKTORA INSPEKCJI HANDLOWEJ Z WNIOSKIEM O WSZCZĘCIE
POSTĘPOWANIA MEDIACYJNEGO W SPRAWIE POLUBOWNEGO ZAKOŃCZENIA SPORU MIĘDZY
KLIENTEM, A SPRZEDAWCĄ.
C) UZYSKAĆ
BEZPŁATNĄ POMOC W SPRAWIE ROZSTRZYGNIĘCIA SPORU MIĘDZY KLIENTEM, A SPRZEDAWCĄ,
KORZYSTAJĄC Z BEZPŁATNEJ POMOCY POWIATOWEGO (MIEJSKIEGO) RZECZNIKA KONSUMENTÓW
LUB ORGANIZACJI SPOŁECZNEJ, DO KTÓREJ ZADAŃ STATUTOWYCH NALEŻY OCHRONA
KONSUMENTÓW (M.IN. FEDERACJA KONSUMENTÓW, STOWARZYSZENIE KONSUMENTÓW POLSKICH).
D) ZŁOŻYĆ SKARGĘ
POPRZEZ FORMULARZ DOSTĘPNY POD ADRESEM INTERNETOWYM
HTTPS://WEBGATE.EC.EUROPA.EU/ODR/MAIN/INDEX.CFM?EVENT=MAIN.HOME.SHOW&LNG=PL.
JEST TO UNIJNA PLATFORMA INTERNETOWEGO
SYSTEMU ROZSTRZYGANIA SPORÓW POMIĘDZY KONSUMENTAMI I PRZEDSIĘBIORCAMI.
PLATFORMA TA DZIAŁA WE WSZYSTKICH JĘZYKACH UNII EUROPEJSKIEJ I MOGĄ PAŃSTWO
Z NIEJ SKORZYSTAĆ PO WYKORZYSTANIU
PROCEDURY REKLAMACYJNEJ U SPRZEDAWCY.”8.8. EWENTUALNE SPORY POWSTAŁE POMIĘDZY
SPRZEDAWCĄ, A KLIENTEM NIEBĘDĄCYM JEDNOCZEŚNIE KONSUMENTEM W ROZUMIENIU ART.
22[1] KODEKSU CYWILNEGO Z DNIA 23
KWIETNIA 1964 R. (DZ.U. NR 16, POZ. 93 ZE ZM.), ZOSTAJĄ PODDANE SĄDOWI
WŁAŚCIWEMU ZE WZGLĘDU NA SIEDZIBĘ SPRZEDAWCY.
REGULAMIN WCHODZI W ŻYCIE Z DNIEM
01.01.2023 R.
Załączniki
Miejscowość,
data
Imię, nazwisko
Adres
MEMBRANA S.C. ŁUKASZ
BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ
UL. KOŚCIUSZKI 73A
38-300 GORLICE
Brak zgodności z umową polega na
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………........……………
Brak zgodności z umową został stwierdzony w dniu
…………………………..
Z uwagi na powyższe żądam:
·
wymiany towaru na nowy*
·
nieodpłatnej naprawy
towaru*
Proszę o poinformowanie mnie o rozpatrzeniu reklamacji w formie
wiadomości przesłanej:
·
na adres e-mail* ………………………….
·
na numer telefonu*
………………………
·
listownie na adres* ………………………
podpis
*niepotrzebne skreślić
2. Wzór odstąpienia od umowy dla osób
uprawnionych zgodnie z § 7 Regulaminu
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
MEMBRANA S.C. ŁUKASZ BUDZIAK, MATEUSZ MARKOWICZ
UL. KOŚCIUSZKI 73A
38-300 GORLICE
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na
odległość
lub poza lokalem przedsiębiorstwa
Ja…………………………...………………….………niniejszym
informuję o moim odstąpieniu
-od umowy sprzedaży następujących
rzeczy(*)
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..……………………..……
-o świadczenie następującej usługi(*)
……………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………..………………………..
Data zawarcia umowy1/odbioru2(*)………………………………………..……………….
……………………………………
Podpis konsumenta
(*) Niepotrzebne skreślić
1 podać, jeżeli umowa dotyczyła
świadczenia usług
2 podać, jeżeli umowa dotyczyła zakupu
towaru
Stary regulamim:
§1
Definicje
1.
Administrator Danych Osobowych:
Membrana
s.c. Łukasz Budziak , Mateusz Markowicz
ul. Kościuszki 73A
38-300 Gorlice (Polska)
NIP: 7382112516, REGON: 121125162
2.
Adres pocztowy – imię i nazwisko lub nazwa instytucji,
położenie w miejscowości (w przypadku miejscowości podzielonej na ulice: ulica,
numer budynku, numer mieszkania lub lokalu; w przypadku miejscowości
niepodzielonej na ulice: nazwa miejscowości i numer nieruchomości), kod
pocztowy oraz miejscowość.
3.
Adres reklamacyjny:
Membrana
s.c. Łukasz Budziak , Mateusz Markowicz
ul. Kościuszki 73A
38-300 Gorlice (Polska)
4.
Cennik dostaw – znajdujące się pod linkiem koszty dostawy zestawienie
dostępnych rodzajów dostawy i ich kosztów.
5.
Dane kontaktowe:
Membrana
s.c. Łukasz Budziak , Mateusz Markowicz
ul. Kościuszki 73A
38-300 Gorlice (Polska)
e-mail: sklep.membrana@gmail.com
telefon: 512-969-611
6.
Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące
zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Informacji
nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby
to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.
7.
Dane wrażliwe – są to dane osobowe zawierające
informacje o pochodzeniu rasowym lub etnicznym, poglądach politycznych,
przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności wyznaniowej,
partyjnej lub związkowej, jak również dane o stanie zdrowia, kodzie
genetycznym, nałogach, życiu seksualnym, skazaniach,
orzeczeniach o ukaraniu i mandatach karnych, a także innych orzeczeń wydanych w
postępowaniu sądowym lub administracyjnym.
8.
Dostawa – rodzaj usługi przewozowej wraz z
określeniem przewoźnika i kosztu wymieniona w cenniku dostaw znajdującym
pod linkiem koszty dostawy.
9.
Dowód zakupu – faktura, rachunek lub paragon
wystawione zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004
roku z późniejszymi zmianami i innymi stosownymi przepisami prawa.
10. Karta produktu – pojedyncza
podstrona sklepu zawierająca informacje o pojedynczym produkcie.
11. Klient – pełnoletnia osoba
fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca
zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
związanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
12. Kodeks cywilny – ustawa kodeks
cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 roku z późniejszymi zmianami.
13. Kodeks dobrych praktyk – zbiór zasad
postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, o których mowa w
art 2 pkt. 5 Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23
sierpnia 2007 roku z późniejszymi zmianami.
14. Konsument – pełnoletnia osoba
fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca u Sprzedającego zakupu
niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
15. Koszyk – lista produktów
sporządzona z oferowanych w sklepie produktów na
podstawie wyborów Kupującego.
16. Kupujący – zarówno Konsument,
jak i Klient.
17. Miejsce wydania rzeczy – adres
pocztowy lub punkt odbioru wskazane w zamówieniu przez Kupującego.
18. Moment wydania rzeczy – moment, w którym Kupujący lub
wskazana przez niego do odbioru osoba trzecia obejmie rzecz w posiadanie.
19. Platforma internetowa
ODR –
unijny serwis internetowy działający na podstawie Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie
internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany
rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE i dostępny pod adresem https://webgate.ec.europa.eu/odr.
20. Płatność – metoda dokonania
zapłaty za przedmiot umowy i dostawę .
21. Podmiot uprawniony – podmiot uprawniony
do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy o
pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 roku z
późniejszymi zmianami.
22. Polityka prywatności
- zasady
przetwarzania przez Administratora Danych Osobowych danych
osobowych Kupujących, prawa Kupujących i
obowiązki Administratora Danych, która znajduje się pod
adresem: Polityka prywatności.
23. Prawo konsumenckie – ustawa o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku.
24. Produkt – minimalna i
niepodzielna ilość rzeczy, która może być przedmiotem zamówienia,
a która podana jest w sklepie Sprzedającego jako jednostka
miary przy określeniu jego ceny (cena/jednostka).
25. Przedmiot umowy – produkty i dostawa będące
przedmiotem umowy.
26. Przedmiot świadczenia – przedmiot
umowy.
27. Punkt odbioru – miejsce wydania
rzeczy nie będące adresem pocztowym, wymienione w zestawieniu udostępnionym
przez Sprzedającego w sklepie.
28. Rejestr UOKiK – rejestr podmiotów
uprawnionych prowadzony przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
na podstawie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z
dnia 23 września 2016 roku z późniejszymi zmianami i dostępny pod
adresem: https://uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.
29. RODO - Rozporządzenie Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
30. Rzecz – rzecz ruchoma mogąca
być lub będąca przedmiotem umowy.
31. Sklep – serwis internetowy
dostępny pod adresem www.membranarapgra.pl, za pośrednictwem,
którego Kupujący może złożyć zamówienie.
32. Sprzedający:
Membrana
s.c. Łukasz Budziak , Mateusz Markowicz
ul. Kościuszki 73A
38-300 Gorlice (Polska)
NIP: 7382112516, REGON: 121125162
zarejestrowany i widoczny w
ewidencji CEIDG pod adresem:
KONTA BANKOWE:
PLN:
PL 78 1050 1458 1000 0090 7174 9981
EUR: PL
12 1050 1458 1000 0090 7175 0393
SWIFT: INGBPLPW
33. System – zespół
współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania,
zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie
danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju
sieci urządzenia końcowego, potocznie określany Internetem.
34. Termin realizacji – podana na karcie
produktu liczba godzin lub dni roboczych.
35. Umowa – umowa zawierana poza
lokalem przedsiębiorcy lub na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach
konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku w przypadku Konsumentów i
umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 Ustawy kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia
1964 roku w przypadku Kupujących.
36. Wada – zarówno wada
fizyczna, jak i wada prawna.
37. Wada fizyczna – niezgodność rzeczy
sprzedanej z umową, a w szczególności jeśli rzecz:
1.
nie
ma ona właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w
umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;
2.
nie
ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Konsumenta,
3.
nie
nadaje się do celu, o którym Konsument poinformował Sprzedającego przy
zawarciu umowy, a Sprzedający nie zgłosił zastrzeżenia co do
takiego jej przeznaczenia;
4.
została Konsumentowi wydana
w stanie niezupełnym;
5.
w
razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te
zostały wykonane przez Sprzedającego lub osobę trzecią, za
którą Sprzedający ponosi odpowiedzialność, albo przez Konsumenta,
który postąpił według instrukcji otrzymanej od Sprzedającego;
6.
nie
ma ona właściwości, o której zapewniał producent lub jego przedstawiciel lub
osoba, która wprowadza rzecz do obrotu w zakresie swojej działalności
gospodarczej oraz osoba, która przez umieszczenie na rzeczy sprzedanej swojej
nazwy, znaku towarowego lub innego oznaczenia odróżniającego przedstawia się
jako producent, chyba że Sprzedający zapewnień tych nie znał
ani, oceniając rozsądnie, nie mógł znać albo nie mogły one mieć wpływu na
decyzję Konsumenta o zawarciu umowy, albo gdy ich
treść została sprostowana przed zawarciem umowy.
38. Wada prawna – sytuacja, kiedy
rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jest obciążona prawem
osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu
rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu.
39. Zamówienie – oświadczenie
woli Kupującego złożone za pośrednictwem sklepu określające
jednoznacznie: rodzaj i ilość produktów; rodzaj dostawy;
rodzaj płatności; miejsce wydania rzeczy, dane Kupującego a
zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
§2
Warunki ogólne
1.
Umowa zawierana jest w języku polskim, zgodnie z polskim
prawem i niniejszym regulaminem.
2.
Miejsce wydania rzeczy musi znajdować się na
terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.
3.
Sprzedający jest zobowiązany i zobowiązuje się świadczyć
usługi i dostarczać rzeczy wolne od wad.
4.
Wszystkie
ceny podawane przez Sprzedającego wyrażone są̨ w polskiej
walucie i są̨ cenami brutto (zawierają̨ podatek VAT). Ceny produktów nie
zawierają kosztu dostawy, który określony jest w cenniku
dostaw.
5.
Wszelkie
terminy liczone są zgodnie z art. 111 Kodeksu cywilnego, czyli
termin oznaczony w dniach kończy się z upływem ostatniego dnia, a jeżeli
początkiem terminu oznaczonego w dniach jest pewne zdarzenie, nie uwzględnia
się przy obliczaniu terminu dnia, w którym to zdarzenie nastąpiło.
6.
Potwierdzenie,
udostępnienie, utrwalenie, zabezpieczenie wszelkich istotnych postanowień umowy w
celu uzyskania dostępu do tych informacji w przyszłości następuje w postaci:
1.
potwierdzenia zamówienia poprzez
wysłanie na wskazany adres e-mail: zamówienia, faktury pro forma, informacji o
prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu w wersji pdf, wzoru
formularza odstąpienia od umowy w wersji pdf, linków do samodzielnego pobrania
regulaminu i wzorca odstąpienia od umowy;
2.
dołączenia
do zrealizowanego zamówienia, wysłanego do wskazanego miejsca
wydania rzeczy wydrukowanych: dowodu zakupu, informacji o
prawie odstąpienia od umowy, niniejszego regulaminu, wzoru formularza
odstąpienia od umowy.
7.
Sprzedający informuje o znanych mu gwarancjach
udzielonych przez osoby trzecie dla produktów znajdujących się
w sklepie.
8.
Sprzedający nie pobiera żadnych opłat za
komunikację z nim z wykorzystaniem środków porozumiewania na odległość, a Kupujący poniesie
jej koszty w wysokości wynikającej z umowy jaką zawarł z osobą trzecią
świadczącą na jego rzecz określoną usługę umożliwiającą porozumiewanie na
odległość.
9.
Sprzedający zapewnia Kupującemu korzystającemu
z systemu poprawność działania sklepu w
następujących przeglądarkach: IE wersja 7 lub nowsza, FireFox wersja 3 lub
nowsza, Opera wersja 9 lub nowsza, Chrome wersja 10 lub nowsza, Safari z
zainstalowanymi najnowszymi wersjami JAVA i FLASH, na ekranach o rozdzielczości
poziomej powyżej 1024px. Używanie oprogramowania firm trzecich mających wpływ
na funkcjonowanie i funkcjonalność przeglądarek: Internet Explorer, FireFox,
Opera, Chrome, Safari może mieć wpływ na poprawne wyświetlanie sklepu, dlatego
w celu uzyskania pełnej funkcjonalności sklepu www.membranarapgra.pl, należy je wszystkie
wyłączyć́.
10. Kupujący może skorzystać z
opcji zapamiętania jego danych przez sklep w celu ułatwienia
procesu składania kolejnego zamówienia. W tym celu Kupujący powinien
podać login i hasło, niezbędne do uzyskania dostępu do swojego konta. Login i
hasło są ciągiem znaków ustalanych przez Kupującego, który ma
obowiązek zachowania ich w tajemnicy i chronienia przed niepowołanym dostępem
osób trzecich. Kupujący ma w każdej chwili możliwość wglądu,
poprawiania, aktualizacji danych oraz usuwania konta w sklepie.
11. Sprzedający stosuje się do kodeksu
dobrych praktyk.
12. Kupujący
zobowiązany jest do:
1.
niedostarczania
i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści
propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne
prawa osób trzecich,
2.
korzystania
ze sklepu w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez
użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
3.
niepodejmowania
działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach sklepu niezamówionej
informacji handlowej (spam),
4.
korzystania
ze sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Kupujących oraz dla Sprzedającego,
5.
korzystania
z wszelkich treści zamieszczonych w ramach sklepu jedynie w zakresie własnego
użytku osobistego,
6.
korzystania
ze sklepu w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami regulaminu, a także z ogólnymi
zasadami netykiety.
§3
Zawarcie umowy i realizacja
1.
Zamówienia można składać 24 godziny na dobę.
2.
W
celu złożenia zamówienia Kupujący powinien wykonać
co najmniej następujące czynności, z których część może być wielokrotnie
powtarzana:
1.
dodanie
do koszyka produktu;
2.
wybór
rodzaju dostawy;
3.
wybór
rodzaju płatności;
4.
wybór miejsca
wydania rzeczy;
5.
złożenie
w sklepie zamówienia poprzez użycie przycisku „Zamawiam
i płacę”.
3.
Zawarcie umowy z Konsumentem następuje
z chwilą złożenia zamówienia.
4.
Realizacja zamówienia Konsumenta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zaksięgowaniu wpłaty Konsumenta na koncie Sprzedającego,
co powinno nastąpić w terminie 30 dni od złożenia zamówienia, chyba
że Konsument nie był w stanie spełnić świadczenia z nie swojej
winy i poinformował o tym Sprzedającego.
5.
Zawarcie umowy z Klientem następuje
z chwilą przyjęcia zamówienia przez Sprzedającego,
o czym informuje on Klienta w terminie do 48 godzin od
złożenia zamówienia.
6.
Realizacja zamówienia Klienta płatnego
za pobraniem następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a zamówienia płatnego
przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych po
zawarciu umowy i zaksięgowaniu wpłaty Klienta na
koncie Sprzedającego.
7.
Realizacja zamówienia Klienta może
być uzależniona od dokonania wpłaty całości lub części wartości zamówienia lub
uzyskania limitu kredytu kupieckiego co najmniej o wartości zamówienia lub
zgody Sprzedającego na wysłanie zamówienia za
pobraniem (płatnego przy odbiorze).
8.
Wysłanie przedmiotu
umowy następuje w terminie określonym na karcie produktu,
a dla zamówień złożonych z wielu produktów w
najdłuższym terminie z określonych na kartach produktów.
Bieg terminu rozpoczyna się z chwilą realizacji zamówienia.
9.
Zakupiony przedmiot
umowy jest wraz z wybranym przez Kupującego dokumentem
sprzedaży wysyłany wybranym przez Kupującego rodzajem dostawy do
wskazanego przez Kupującego w zamówieniu miejsca
wydania rzeczy, wraz z dołączonymi załącznikami, o których mowa w §2
pkt 6b.
§4
Prawo do odstąpienia od umowy
1.
Konsumentowi, przysługuje na podstawie art. 27 Prawa
konsumenckiego prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość,
bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych
w art. 33, art. 34 Prawa konsumenckiego.
2.
Termin
odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 30 dni od momentu
wydania rzeczy, a do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem.
3.
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy Konsument może złożyć na formularzu,
którego wzór stanowi załącznik nr 2 do Prawa konsumenckiego, na
formularzu dostępnym pod adresem Formularz Zwrotu / Formularz Wymiany lub w innej formie zgodnej z Prawem
konsumenckim.
4.
Sprzedający niezwłocznie potwierdzi Konsumentowi na
e-mail (podany przy zawieraniu umowy i inny jeżeli został
podany w złożonym oświadczeniu) otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5.
W
przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za
niezawartą.
6.
Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie,
jednak nie później niż 30 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
7.
Konsument odsyła rzeczy będące przedmiotem umowy,
od której odstąpił na własny koszt.
8.
Konsument nie ponosi kosztów dostarczania treści
cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli nie wyraził
zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy
lub nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od
umowy w chwili udzielania takiej zgody lub przedsiębiorca nie dostarczył
potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1. Prawa
konsumenckiego.
9.
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości rzeczy będącej przedmiotem umowy a będące wynikiem korzystania z niej
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania rzeczy.
10. Sprzedający niezwłocznie, nie
później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od
umowy złożonego przez Konsumenta zwróci Konsumentowi wszystkie
dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Konsumentowi rzeczy,
a jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy
zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie
zwróci Konsumentowi dodatkowych kosztów zgodnie z art 33 Prawa
konsumenckiego.
11. Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaty
przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób płatności,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Sprzedający może wstrzymać się ze
zwrotem zapłaty otrzymanej od Konsumenta do chwili otrzymania
rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
13. Konsumentowi zgodnie z art 38 Prawa
konsumenckiego nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:
1.
w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad
którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić
przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
2.
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana,
wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
3.
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
4.
w
której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w
zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
5.
w
której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po
dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z
innymi rzeczami;
6.
w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub
wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,
jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
7.
o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
8.
o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę.
§5
Rękojmia
1.
Sprzedający na podstawie art. 558§1 Kodeksu
cywilnego całkowicie wyłącza odpowiedzialność wobec Klientów z
tytułu wad fizycznych i prawnych (rękojmia).
2.
Sprzedający ponosi odpowiedzialność wobec Konsumenta na
zasadach określonych w art. 556 Kodeksu cywilnego i kolejnych
za wady (rękojmia).
3.
W
przypadku umowy z Konsumentem jeżeli wada fizyczna została
stwierdzona przed upływem roku od momentu wydania rzeczy, przyjmuje
się, że istniała ona w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
4.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę,
może:
1.
złożyć
oświadczenie o żądaniu obniżenia ceny;
2.
złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy;
chyba że Sprzedający niezwłocznie
i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta wymieni rzecz
wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Jeżeli jednak rzecz była już
wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie
uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady,
nie przysługuje mu prawo do wymiany rzeczy lub
usunięcia wady.
5.
Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia
wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać
usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób
wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego,
przy czym przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej
od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę
niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób
zaspokojenia.
6.
Konsument nie może odstąpić od umowy,
jeżeli wada jest nieistotna.
7.
Konsument jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, może również:
1.
żądać
wymiany rzeczy na wolną od wad;
2.
żądać
usunięcia wady.
8.
Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą
na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych
niedogodności dla Konsumenta.
9.
Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia
żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową
rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w
porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową
wymagałoby nadmiernych kosztów.
10. W przypadku, jeżeli rzecz
wadliwa została zamontowana, Konsument może żądać od Sprzedającego demontażu
i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu
wady, jednak zobowiązany jest ponieść część związanych z tym kosztów
przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedającego zapłaty
części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy
sprzedanej. W razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego, Konsument jest
upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
11. Konsument, który wykonuje
uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedającego dostarczyć
rzecz wadliwą na adres reklamacyjny, a jeżeli ze względu na
rodzaj rzeczy lub sposób jej zamontowania dostarczenie rzeczy przez Konsumenta byłoby
nadmiernie utrudnione, Konsument obowiązany jest udostępnić
rzecz Sprzedającemu w miejscu, w którym rzecz się znajduje. W
razie niewykonania obowiązku przez Sprzedającego Konsument jest
upoważniony do odesłania rzeczy na koszt i niebezpieczeństwo Sprzedającego.
12. Koszty wymiany lub naprawy
ponosi Sprzedający, za wyjątkiem sytuacji opisanej w §5 pkt
10.
13. Sprzedający obowiązany jest
przyjąć od Konsumenta rzecz wadliwą w razie wymiany rzeczy na
wolną od wad lub odstąpienia od umowy.
14. Sprzedający w terminie czternastu dni
ustosunkuje się do opartych o art. 5615 kodeksu cywilnego:
oświadczenia o żądaniu obniżenia ceny, żądania wymiany rzeczy na wolną od wad, żądania
usunięcia wady. Sprzedający w terminie trzydziestu dni (art.
7a prawa konsumenckiego) ustosunkuje się do każdego innego
oświadczenia Konsumenta, którego nie dotyczy określony w kodeksie
cywilnym termin czternastu dni.
W przeciwnym wypadku uważa
się, że uznał za uzasadnione oświadczenie lub żądanie Konsumenta.
15. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi,
jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi, a jeżeli przedmiotem
sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
16. Roszczenie Konsumenta o
usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z
upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady jednak nie wcześniej niż przed
upływem dwóch lat od momentu wydania rzeczy Konsumentowi,
a jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana przed upływem roku od
momentu wydania rzeczy Konsumentowi.
17. W przypadku, kiedy
określony przez Sprzedającego lub producenta termin
przydatności rzeczy do użycia kończy się po upływie dwóch lat od momentu
wydania rzeczy Konsumentowi, Sprzedający odpowiada z
tytułu rękojmi za wady fizyczne tej rzeczy stwierdzone przed upływem tego
terminu.
18. W terminach określonych
w §5 pkt 15-17 Konsument może złożyć
oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny z powodu wady fizycznej
rzeczy sprzedanej, a jeżeli Konsument żądał wymiany rzeczy na
wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o
odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
19. W razie dochodzenia przed
sądem albo sądem polubownym jednego z uprawnień z tytułu rękojmi termin do
wykonania innych uprawnień, przysługujących Konsumentowi z
tego tytułu, ulega zawieszeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
Odpowiednio stosuje się również do postępowania mediacyjnego, przy czym termin
do wykonania innych uprawnień z tytułu rękojmi, przysługujących Konsumentowi,
zaczyna biec od dnia odmowy przez sąd zatwierdzenia ugody zawartej przed
mediatorem lub bezskutecznego zakończenia mediacji.
20. Do wykonywania uprawnień z
tytułu rękojmi za wady prawne rzeczy sprzedanej stosuje
się §5 pkt 15-16, z tym że bieg terminu rozpoczyna się od
dnia, w którym Konsument dowiedział się o istnieniu wady, a
jeżeli Konsument dowiedział się o istnieniu wady dopiero na
skutek powództwa osoby trzeciej – od dnia, w którym orzeczenie wydane w sporze
z osobą trzecią stało się prawomocne.
21. Jeżeli z powodu wady
rzeczy Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy
albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to,
że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem
okoliczności, za które Sprzedający nie ponosi
odpowiedzialności, a w szczególności może żądać zwrotu kosztów zawarcia umowy,
kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy, zwrotu
dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł z nich korzyści, a
nie otrzymał ich zwrotu od osoby trzeciej oraz zwrotu kosztów procesu. Nie
uchybia to przepisom o obowiązku naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
22. Upływ żadnego terminu do
stwierdzenia wady nie wyłącza wykonania uprawnień z tytułu rękojmi,
jeżeli Sprzedający wadę podstępnie zataił.
23. Sprzedający o ile jest
zobowiązany do świadczenia lub świadczenia finansowego na rzecz Konsumenta wykona
je bez zbędnej zwłoki, nie później niż terminie przewidzianym w prawie.
§6
Polityka prywatności oraz bezpieczeństwo danych osobowych
1.
Administrator Danych Osobowych odpowiada za zgodne z
prawem przetwarzanie danych osobowych, a zasady zbierania,
przetwarzania i przechowywania danych osobowych, a także
prawa Kupującego związane z jego danymi osobowymi.
2.
Administrator Danych Osobowych przetwarza dane
osobowe Kupujących na podstawie zgody oraz w związku z
prawnie uzasadnionymi interesami Sprzedającego.
3.
Administrator Danych Osobowych zbiera i przetwarza dane
osobowe wyłącznie w zakresie jaki jest to uzasadnione umownym lub
prawnym obowiązkiem.
4.
Wyrażenie
przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych
osobowych jest dobrowolne, a zgoda na przetwarzanie danych w
określonym celu może zostać w każdej chwili wycofana.
5.
Na
potrzeby realizacji zamówienia Kupującego zbierane są
następujące dane osobowe:
1.
adres pocztowy – niezbędne do wystawienia dowodu zakupu;
2.
miejsca wydania rzeczy – niezbędny do zaadresowania przesyłki;
3.
e-mail – niezbędny do komunikacji związanej z realizacją zamówienia;
4.
numer telefonu – niezbędny w przypadku wyboru niektórych rodzajów dostawy
6.
Szczegółowe
rozwiązania w zakresie ochrony danych osobowych związanych ze złożeniem zamówienia,
ale również korzystaniem ze sklepu przed i po złożeniu zamówienia zawiera polityka
prywatności.
§7
Postanowienia końcowe
1.
Żadne
z postanowień niniejszego regulaminu nie ma na celu naruszenia praw Kupującego.
Nie może być również w ten sposób interpretowane, gdyż̇ w przypadku
niezgodności jakiejkolwiek części regulaminu z obowiązującym prawem Sprzedający deklaruje
bezwzględne podporządkowanie się i stosowanie tego prawa w miejsce
zakwestionowanego przepisu regulaminu.
2.
O
zmianach regulaminu i ich zakresie zarejestrowani Kupujący Będą powiadomieni drogą elektroniczną (na
wskazany przy rejestracji lub zamówieniu e-mail). Powiadomienie zostanie
wysłane co najmniej na 30 dni przed wejściem w zżycie nowego regulaminu. Zmiany
wprowadzane będą w celu dostosowania regulaminu do obowiązującego stanu
prawnego.
3.
Aktualna
wersja regulaminu jest zawsze dostępna dla Kupującego w
zakładce regulamin (https://membrana.iai-shop.com/Regulamin-cterms-pol-17.html).
W trakcie realizacji zamówienia oraz w całym okresie opieki po sprzedażowej Kupującego obowiązuje
regulamin zaakceptowany przez niego przy składaniu zamówienia. Za wyjątkiem
sytuacji, kiedy Konsument uzna go za mniej korzystny od
aktualnego i poinformuje Sprzedającego o wyborze aktualnego
jako obowiązującego.
4.
W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się̨ odpowiednie
obowiązujące przepisy prawne. Kwestie sporne, jeśli Konsument wyrazi
taką wolę, rozwiązuje się na drodze postępowania mediacyjnego przed
Wojewódzkimi Inspektoratami Inspekcji Handlowej lub procesu przed sądem
polubownym przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej. Konsument może
również skorzystać z równoważnych i zgodnych z prawem metod przed sądowego lub
pozasądowego rozwiązywania sporów np. za pośrednictwem unijnej platformy
internetowej ODR lub dokonując wyboru dowolnego podmiotu
uprawnionego spośród znajdujących się w rejestrze UOKiK.
Sprzedający oświadcza zamiar i wyraża zgodę na pozasądowe rozwiązanie
sporu konsumenckiego.
W ostateczności sprawę
rozstrzyga sad właściwy miejscowo i rzeczowo.
Wersja
14.2 (Gorlice, 06 listopad 2018 roku)